Kaksplus.fi

25. helmikuuta 2017

Ekohippimutsin rakkauslaatikko.

Muutama vuosi sitten mulla oli vielä vyötärön lisäksi  aikaa haahuilla kaupoissa ja kuppiloissa,  haistella niitä kauden lähiruoka, eko- ja trendijuttuja uusia ideoita haalien. Nykyään mä kurvaan  töistä suoraan päiväkotiin, ja shoppailen Lidlissä miehen kanssa vuorotellen. -Älä ymmärrä väärin, ei sekään huono diili ole. Lidl-muija henkeen ja vereen. -Ja ylpeä siitä. Vaikka mä välillä kaipaankin Ruohonjuurta, todella paljon.
Mutta mikä sen  ihanampaa, ainakin tälläiselle ekohippimutsi-wannabelle, että joku on tehnyt sen haahuilun ja hiplailun mun puolesta, ajatuksella? Joku toinen mimmi on valinnut mulle valmiiksi korillisen just tän kauden  kasvis-, luomu-, lähi-, super food- tai reilun kaupan tuotteita. Ja lähettää sen kerran kuussa mulle himaan!
Kun mä kuulin tästä ensimmäisen kerran, mietin että se varmaan maksaa ihan sikana. Ja että siellä on varmaan joku pussi porkkanaa ja gojimarjoja.

Laskiaisherkkuja ja lämpöä pakkaseen.

No ei tiettekö ollut ihan niin. Mun mies haki paketin kotimatkallaan lähikaupan noutopisteesta, joten se odotti mua illalla avaamattomana keittiön pöydällä kun mä pääsin töistä kotiin. Mikä huikea yllätys! Oma, pikkusormien ulottumattomissa ollut melko suuri boxi! Poikia tietenkin kiinnosti laatikko myös, joten avattiin se sitten  heti yhdessä. "Äiti on ollut tosi kiltti, kun sai taas Joulupukilta paketin."
Näin hetkeni tulleen, ja vastasin että "Niinpä, minä en olekaan töninyt tai raapinut ketään, enkä heittänyt pikkuautoja seinään." Olivat hiljaa. Hyvin pienen hetken.

Ensivaikutelma paketista oli sen koko. Odotin kenkälaatikon kokoista, mutta sainkin paljon isomman. Mitä isompi paketti, sitä parempi, eikö niin naiset?
Paketin avattuani huomasin herkkänenäisenä samantien tuoreen lakritsin tuoksun ja hainkin heti käsiini sen lähteen. Se oli Spelttilakritsi! Todella hyvä! Välttelen sokeria arkisin, sillä mulla on lastentapaan nannapäivä. Ja tämä kyllä menee mun seulasta läpi arkiherkkuna. Kotimainen spelttilaku on makeutettu kookossokerilla!

Paketissa oli yhteensä 12 tuotetta. Enkä millään voi kertoa niistä kaikista niin kattavasti vaikka haluaisin, sillä mua on kritisoitu liian pitkistä postauksista niin mahdottoman monta kertaa. Mutta lyhyesti..

 "Laskiaisherkkuja ja lämpöä pakkaseen"

Elderberry Syrup. Kaikilla on joskus flunssa. Ja ai että se fiilis kun sun alle kolmevuotias on oikeesti todella kipeä, ja kaikissa lääkkeissä lukee se maaginen, ei alle 3vuotiaille. Jos joku ois mulle aikaisemmin vinkannut tästä, olisin jo testannut. Nimittäin tätä "yskänsiirappia" saa antaa koko perheelle maalaisjärkeä käyttäen, sillä se on täysin luonnontuote. Siirappi on tiiviste, joka sisältää seljanmarjatiivistettä, timjamia, anista, lakritsanjuurta ja manukahunajaa. Sen voi nauttia sellaisenaan, tai kuumana juomana veteen liotettuna. Meillä ei tästä vielä ole testaustuloksia, mutta lupaan kertoa seuraavan flunssa-aallon meihin iskeytyessä kuinka käy.

Myssyfarmin Hulda luomu ruokaherne ja Hulda luomu hernerouhe.
Nämä pussit bongasin heti, koska ne vaan ovat niin uskomattoman suloisia! Kotimaiset, kooltaan melko pienet herneet lähtivät heti likoamaan, ja huomenna todellakin keitellään rokkaa pulkkamäen päätteeksi. (Ja sen päälle tietty pannullinen rapsakkaa pekonia, koska pekoni.)
Myssyfarmin sivuilta löydät paljon reseptejä näille tuotteille. Mulle uutena tietona tuli, että herneessä on yhtäpaljon proteiinia kuin keskiverto jauhelihassa! (18g/100g!) Hernerouhetta aion ehdottomasti käyttää falafeleihin, sillä näyttää siltä, että ne on se next best thing.

Myssyfarmin Hulda herneet ja hernerouhe.


BitMix siemenvarrasleipä
Ihan uudenkarhea, ruisleipäpohjainen maukas siemenvarrasleipä. Tämä on just tullut myyntiin, ja löydät sen hyvin varustetuista vähittäiskaupoista.

Kikkoman
Aluksi olin vähän että öö.. soijakastiketta? Mutta kyllä. Niissäkin on eroja, ja luomu aina parempi. Teriyaki-kastike pääsi maustamaan left over- wokkia, ja se teki siitä itseasiassa paljon maukkaampaa. Sushia me tehdään aika usein itse, täällä ohje. Ensikerralla on sitten vähän parempaa soijaa meidän rullille. 


Higher Living -tee
Syötävän suloinen paketti pitää sisällään kamomillalla ja aidolla bourbon vaniljalla maustettua teetä. Ylellisennäköinen, ja myös sen makuinen herkku. -Jatkoon!
Evoken proteiinipatukat
Protskupatukat eivät ole mulle niin kovin tuttuja, mutta fazerin tuotteet mä kyllä tunnen. Nämä kuitenkin näyttävät niin hyviltä, että ihan ehdottomasti sujahtavat käsilaukkuun tai auton hansikaslokeroon odottamaan sitä seuraavaa päivää, kun lounas taas jää, tai pitkittyy. Paketista siis löytyi kolme eri makua, kotimaiselta Evoke:lta.

Lovechock-raakasuklaa
No bingo! Mä pidän suklaasta. Mä en pidä kitkerästä mustasta "oikeasta"suklaasta. Mutta tä ei ollut sitä, vaikka mä niin odotin. Vaniljaisessa suklaassa on sattumina mulperinmarjoja, ja 81% kaakaota. Ecuadorilaisia luomuraakakaakaon papuja ei ole paahdettu, vaan kylmäjauhettu. Eli todellakin in, vähän niinkuin se cold brew -kaffe?
Tämän sanotaan olevan niiden "rakkauskemikaalien" lähde, joten patukat molemmille ja matkaan!


Pojat ja Huldat.



Ellette jo lukeneet rivien välistä, niin mä olin, ja olen edelleen oikein vain positiivisesti yllättynyt tästä paketista. Kiitos vain BestBites yhteistyöehdotuksestanne.

Mitäs te piditte? Herättikö joku tuote mielenkiinnon? Mikä?
Itse olen sitä mieltä, että tämä on ehdottomasti paras "kotiinkuljetettava boxi" johon minä olen törmännyt. Sitten kun viinejä saa alkaa markkinoimaan samalla tavalla, lupaan harkita valintaani uudemman kerran. Sitä odotellessa..

Mulla on ilo ja kunnia antaa teille alennuskoodi, jolla te saatte tilattua maaliskuun boxin kotiin puoleen hintaan! 
koodilla MURUBLOGI50 saat jatkuvan tilauksen ensimmäisen paketin hintaan -50 % eli vain 19,95 € (norm. 39,90 €/kk). Jatkuvan tilauksen voi irtisanoa koska vain sen alkamisen jälkeen 1 kk irtisanomistajalla.

Välihali.


Jokainen paketti on aina arvoltaan hintaansa arvokkaampi. Nyt laskin paketin arvon olevan noin 52€. Postimaksuja ei tule, postitus suomen sisällä kuuluu aina boxin hintaan. BestBitesin tuotteet ovat kaikki hyvin säilyviä kuivatuotteita. Joten se ei haittaa ettet ehkä ehdi niitä just sillä sekunnilla käyttämään.

Pysythän kuulolla, sillä tulossa on BestBites arvonta.. Vinkkinä, että maaliskuun viikolla 11. ilmestyvän paketin nimi on  "Makuja maailman ympäri". -En malta odottaa!

Hei! Seuraa BestBites:ia myös Facebookissa ja instagramissa.
Ja kun vauhtiin pääsit, myös Mutsia ja Murupullia Facebookissa   ja  instagramissa

Aurinkoista laskiaissunnuntaita,
 Ida



4 kommenttia:

Salla Enberg kirjoitti...

Oli sen verran hyvä myyntipuhe, että pakko varmasti testata tämä juttu!
Tuo siirappi ja tee jäivät päällimmäisenä mieleen, täytyy saada kokeiluun 😍

Ida // Mutsi ja Murupullat kirjoitti...

Ihana kuulla Salla :)
Toivottavasti säkin yllätyt yhtä positiivisesti kuin minä!

Jane & Jasse kirjoitti...

Vaikuttaa mielenkiintoiselta! :)

Ida // Mutsi ja Murupullat kirjoitti...

Tää on! Oikeasti tutustumisen arvoinen juttu, joa voi hyvillä mielin suositella. :)