Kaksplus.fi

9. tammikuuta 2017

Tähtihetkeni vanhempana.

Mä nauroin tuossa taannoin aivan kippurassa yhden turkulaisen facesivuston julkaisun kommentteja. Sen ketjun nimi tais olla lyhyesti, Tähtihetkesi vanhempana. 
Joku oli jättänyt lapsensa sormet oven väliin, ja vielä kahdesti kun ihmetteli miksei se nyt jo mene kiinni. Useampi oli unohtanut lapsensa jonnekin, ja linja-automokia oli aika kirjo. Ihania mokia, just sellaisia et ei vitsi joku muukin mokaa kuin mä. Ja vielä sellaisella hyvällä hengellä, ilman syyllistämistä. Just tuollaisista ryhmistä mä pidän.
Tietenkään niistä muiden mokista ei täällä voi kirjoittaa, mutta omat tähtihetkeni mä haluan teille jakaa. 
Hieman varovasti, sillä eihän nämä nyt mitään ylpeydenaiheita ole..


Ensimmäisen kanssa mennään vuoteen 2014, kun mun esikoinen oli vauva. Hyppäsin muina miehinä jonkun vieraan papan autoon lähisiwan edestä, karjuen samalla vihaisesti, että on se nyt prkl jollei tämäkään puuro nyt kelpaa. Pappa katsoi minua hölmistyneenä, "Kyllä minä puurosta pidän."
Jussi oli tosiaan siinä sen auton takana parkissa mua odottamassa. En tainnut saada sanottua muuta kuin "Sori."
Miten ois ollut vaikka anteeksi, väärä auto? Mutta eeei. Sori. SORI.
Esikoiselle ei siis ihan puurot maistunut, ja se näkyi ison pojan unissa, ja äidin.

Toinen joka mulla tuli mieleen ei ole sinäänsä moka, mutta hauska juttu kuitenkin.
2016 syksy.
Oltiin suuren kauppakeskuksen vessassa, melkein 3 vuotiaan kanssa.
Siinä sitten juteltiin, että meneekö hän potalle vai pytylle, sillä jono oli aika iso.  No oli tosi kova hätä (molemmilla) ja poika sitten suostui pissimään pottaan. "Huh ku helpotti, äiti pissi sinäkin vaan tuohon pottaan!"
"Eeei, ei äiti viitsi, äiti mieluummin jonottaa."
"Ai. Ai niin, kun sulla on NIIIIN ISO PIMPPI!"  

Ai jumantsuikka ku hävetti. Mutta en oo ennen kuullut ku kakskyt tuntematonta 10-60 vuotiasta räkättää pienessä tilassa.
 
Sitten kolmas tilanne, jossa oikein tunsin kasvatustaitojeni loistavan.  Kun Luka oli n.2.5 vuotias,  huusi hän kovaan ääneen pikkuveljelleen (tuolloin 1v) "VOI VITTU VILI!" Kun pikkuveli sotki hänen autoleikkinsä.
Olin ihan järkyttynyt, mutta samalla salaa vähän nauratti. Tyyppi oli just oppinut kunnolla V-kirjaimen.
(Iskä sai kyllä melko pitkän murhaavan katseen, sillä enhän minä kiroile.)
Vastasin vaan nopeasti pojalle, että "noh noh, mikä tippui?"
"-Eikun äiti VITTU!"

 
Ja sitten vielä yksi sellainen joka näytti olevan todella yleinen nolostumisen aihe. 
Mä en meinaan muista mun omien lasteni sotuja. Siis niitä loppuosia. Kyllä mä nyt syntymäpäivät muistan, mutta ne loppuosat..



 

Mites sulla? Uskallatko sä tunnustaa omat tähtihetkesi? 
Tahtoisin jopa haastaa kaikki rakkaat Kaksplussalaiset tunnustamaan omansa blogeissaan, tai ees yhden? Ja ei, ei niitä hattaraisia onnistumisia, vaan ihan aitoja tilanteita, jotka ei nyt mennytkään ihan niinkuin olit ajatellut.. Koska ihan kaikki ihan satavarmasti mokaa joskus, jotkut vaan vähän enemmän kuin muut.

Ida

8 kommenttia:

MäSäMutsi kirjoitti...

Hihhih, haaste vastaanotettu.. ps. minäkään en muista kuin tuon esikoisen henkilötunnuksen, mutta olenhan mä sitä ladellut jo 14 vuotta... ja kyllä hävettää, kun en tuon 2v taaperon hetua muista... sit kela-korttikin on aina kadoksissa... 🙈

Laura // Tehtävänimikkeenä Laura. kirjoitti...

Apuaa hahahhahaaa miten nauroin :DD

Liisa kirjoitti...

Haha.. ihana! :D Mä sain päivän naurut, tuo puuro juttu oli ihan paras. :DD Otan haasteen vastaan jos nyt vaan muistan mitään hyviä juttuja.

Niina / Beauty by Boman kirjoitti...

Iso pimppi... itkunauran täällä! XD XD Voi elämänkevät.

Hanna / Yli pyykkivuorten kirjoitti...

Voi ei, täytyypä kaivella mun 13 vuoden äitiysuran muistikätköistä jotain meheviä juttuja.

Minna M kirjoitti...

Haaste otettu vastaan. Muutaman päivän olen yrittänyt muistella "tähtihetkiä" huomenna voisi blogissa paljastaa muutaman tähtihetken. Aika hauskoja nämä sinun sattumukset. Etenkin kaksi ensimmäistä.

Ulla - Kadun aurinkoisella puolella kirjoitti...

Nää on niin hauskoja aina! :D Otan vastaan, vähän jo aloitin luonnoksiin :D

petra kirjoitti...

oh my :D toi vessa :'DDD kauhulla odotan mitä tilanteita meille vielä tulee nyt kun tyyppi on alkanut oikeesti puhumaan :D